Jak wręczać wizytówki cz. 1

Podobnie jak obowiązują pewne zasady dotyczące korespondencji służbowej, a także reguły, zgodnie z jakimi powinno się przygotowywać służbowe maile oraz wykonywać służbowe rozmowy telefoniczne, tak i obowiązują reguły dotyczące sposobu, w jaki należy wręczać wizytówki. Sprawa wydawałoby się prosta i błaha, jednak nieznajomość zasad savoir vivru w tym zakresie, może spowodować, że w oczach naszego rozmówcy będziemy postrzegani jak osoba nie profesjonalna, co może zaważyć na naszych kontaktach służbowych i planowanych do przeprowadzenia transakcjach.

Wizytówkę należy zawsze wręczać naszemu rozmówcy prawą ręką. Robimy to w taki sposób, by treść wizytówki, była dla niego od razu widoczna.

Większość osób, nie znając zasad obowiązujących w tej materii, przekazując swoją wizytówkę, kładzie ją przed rozmówcą. Dla osób, które chcą się zachowywać zgodnie z zasadami savoir vivru, jest to zachowanie niedopuszczalne.

Pamiętajmy więc – wizytówkę wręczamy prawą ręką, w taki sposób, by napisy na niej były widoczne dla osoby, która wizytówkę od nas otrzymuje.