Marketing dla adwokatów – o czym pamiętać

Nie da się zaprzeczyć, że zawód adwokata jest czymś zupełnie innym niż zawód piosenkarza, kucharza, czy blogerki modowej. W tym zawodzie, szczególnie mocno należy skupić się na promowaniu profesjonalizmu, zaufania i rzetelności. Z tego powodu, marketing dla adwokatów to znacznie inna dziedzina, niż dla większości branż. Promowanie swoich działań za pomocą narzędzi marketingowych okazuje się jednak niezbędne w dzisiejszym świecie, chociażby ze względu na charakterystykę klientów. Ci, którzy borykają się z danym problemem i walczą o prawa rodzicielskie, wolność, czy godne warunki rozwodowe, poszukują adwokatów w bardzo charakterystyczny sposób. Sama bliskość tak stresujących spraw nie jest niczym dobrym, dlatego kancelarie wyszukiwane są chaotycznie, bez namysłu. Oczywiście mowa o większości klientów, ponieważ istnieją także tacy, którzy wybierają swoich przedstawicieli w sądzie bardzo skrupulatnie. Skupiając się jednak na pierwszej i znacznie liczniejszej grupie odbiorców, warto zastanowić się, jakie działania marketingowe podejmować, by zostać zauważonym w tak stresujących chwilach poszukiwania odpowiedniego adwokata przez klienta:

  • Na samym początku, warto wspomnieć, że adwokaci nie mogą reklamować się w ten sam sposób, co inne branże.

    Oznacza to, że zabronione jest chwalenie się chociażby wygranymi sprawami, co w zasadzie byłoby jedną z najlepszych wizytówek. Adwokat nie może promować swojej osoby na wystąpieniach publicznych, a także zamieszczać reklam w środkach masowego przekazu. Kancelarie adwokackie mogą jednak przekazywać informacje o personaliach swoich pracowników, czy adresie firmy;

  • Najważniejszym nośnikiem informacji o kancelarii adwokackiej jest dziś strona internetowa, z której korzysta najwięcej potencjalnych klientów. Profesjonalna witryna powinna zawierać najważniejsze dane teleadresowe, ale także niezbędny formularz kontaktowy. Projekt strony kancelarii adwokackiej pod względem architektury informacji, czy też ważnych aspektów wizualnych, najlepiej jest pozostawić profesjonalistom. Strona musi być spójna z charakterem zawodu, tożsamością wypracowanej marki. Warto zadbać o odnośniki do profili na mediach społecznościowych, czy bloga, coraz bardziej cenionego wśród współczesnych zainteresowanych tematyką prawniczą (w tym klientów).

.