Wiedza i wsparcie

Dobry kierownik jest na wagę złota. Każda firma, która ma skutecznych menadżerów zdecydowanie działa lepiej i efektywniej. Kiedy zespół ma wiarygodnego lidera, którego podziwiają pracuje chętniej i łatwiej pokonuje przeciwności.

Aby lider był poważany i miał posłuch wśród ludzi, którymi zarządza musi mieć największą wiedzę o swojej pracy i zawsze chętnie się nią dzieli. Pracownik, który wie, że zawsze może liczyć na wsparcie swojego zwierzchnika ma dużo większy komfort pracy. Pozwala to także uniknąć sytuacji niedomówień czy opóźnień w wykonaniu zadań z przyczyny braku wiedzy.

Większe porozumienie i płynny przepływ informacji pozytywnie oddziałuje zarówno na kierownika, jak i cały zespół. Kiedy ludzie boją się swojego zwierzchnika pracują pod większą presją, mają mniejsze chęci a także ich praca nie przynosi im satysfakcji, co skutkuje częstszą rotacją załogi. W sytuacji kiedy menadżer jest bardziej naszym partnerem w pracy aniżeli osobą wywołującą strach ludzie mają poczucie współtworzenia sukcesu.

Jest to bardzo pozytywne zjawisko, gdyż w takich przypadkach wzrasta wzajemne napędzanie się i motywowanie do pracy.