Jedną z bardzo ważnych zasad savoir vivre dotyczącą dobrego zachowania w pracy jest dbanie o przestrzeń wspólną.
Mówiąc o przestrzeni wspólnej, mamy tu na myśli przede wszystkim takie pomieszczenia, jak łazienka i kuchnia, jak i inne pomieszczenia, które współdzielimy z naszymi kolegami i koleżankami z pracy.
W przypadku korzystania z kuchni należy pamiętać, aby zawsze pościerać rozlane przez nas płyny, takie jak kawa czy herbata oraz nie pozostawiać po sobie brudnych naczyń.
Dobrze też jest zadbać o to, by żywność, którą zamierzamy przechowywać we wspólnej lodówce była odpowiednio zabezpieczona w taki sposób, by nie wydzielała zapachów, co mogłoby być uciążliwe dla innych osób z niej korzystających.
Jeśli zamierzamy skorzystać z wody, która właśnie zagotowała się w czajniku, upewnijmy się wcześniej, że osoba, która nalała wodę do czajnika zdążyła już z niej skorzystać i nie będzie jej więcej potrzebowała.
Jeśli natomiast myjemy ręce w kuchni lub łazience, zawsze pamiętajmy o tym, by na koniec wytrzeć wodę rozlaną na blacie przy umywalce.