Czy reklama tradycyjna ma przyszłość?

Wiele osób, w tym również specjalistów zajmujących się reklamą, zadaje sobie pytanie o perspektywy dla reklam w mediach tradycyjnych. Takie pytania są zasadne w obliczu dynamicznego rozwoju internetu, jaki dla sporego grona osób stał się medium pierwszej potrzeby.

Jeśli chcemy się czegoś dowiedzieć, poszerzyć swoje horyzonty czy trafić na interesujące nas produkty – zwracamy się przede wszystkim do sieci. Na pewno ma to ogromne plusy, ponieważ możemy dzięki temu ograniczyć swoje zaangażowanie w odbieranie innych medialnych przekazów, a także starannie selekcjonować treści, które nas w danym momencie interesują.

Reklamy w telewizji Tradycyjne media, a więc prasa drukowana, telewizja oraz radio wciąż mają silną pozycję. W dalszym ciągu największe koszty po stronie przedsiębiorców generuje reklama telewizyjna.

Agencje reklamowe dokładają wielu starań, by przygotować doskonałe spoty, jakie później zafunkcjonują w prime time. Jednak te same materiały można publikować również w sieci i to z nie gorszym rezultatem.

Możliwe więc, że wraz z rozwojem telewizji stricte internetowych punkt ciężkości w obszarze promocji wideo zostanie przeniesiony właśnie w sferę online. Prasa kontra internet Nadal można spotkać reklamę prasową i nie jest jej mało, choć jej efektywność bywa dyskusyjna.

Tak naprawdę reklama w prasie dociera wyłącznie do czytelników konkretnych tytułów i w zasadzie nie wykracza poza to grono. W sieci jest inaczej, ponieważ potencjalnie można wejść na każdą stronę z daną treścią reklamową, bez konieczności fizycznego sięgania po papierowe wydanie.

Agencje reklamowe realizują również kampanie zewnętrzne, bazujące najczęściej na bilbordach. Ich skuteczność jest na tyle wysoka, że nadal są spotykane, ale w mniejszej skali niż przed laty.